O leniuchowaniu, czyli jak skutecznie wypocząć

O leniuchowaniu – jak skutecznie wypocząć?

Leniuchowanie wielu osobom kojarzy się z bezczynnym leżeniem na kanapie, bezcelowym skakaniem z jednego kanału telewizyjnego na drugi, ogromną paczką chipsów i hektolitrami wypitej Coca Coli. Ale czy spędzenie czasu w ten sposób rzeczywiście pomoże nam skutecznie wypocząć? A może wręcz przeciwnie?

Co zrobić, żeby skutecznie wypocząć?

Przygotuj miejsce relaksu

Takie, w którym będziesz mieć „zakaz pracowania”. Może to być wygodny fotel, balkon z krzesełkiem i stolikiem kawowym, łóżko albo wanna. Ważne, żebyś czuła się tam czuć komfortowo i już samo przebywanie w tym miejscu powinno Ciebie uspokajać. Jeśli na miejsce upragnionego odpoczynku przeznaczysz sypialnię, to zadbaj o wygodny materac, odpowiednie poduszki i piękną, świeżą pościel. Na pewno znalezienie takiej „przystani” pozytywnie wpłynie na efektywny odpoczynek.

Zadbaj o piękny zapach i ciszę

Na początku możesz przewietrzyć mieszkanie. Świeże powietrze na pewno pozytywnie wpłynie na Twój nastrój. Zapal zapachowe świece lub woski i postaraj się wyeliminować jak najwięcej dźwięków. Mój znajomy przed wypoczynkiem wynosi z pokoju wszystkie zegarki, bo nie lubi tykania. Nie musisz posuwać się aż tak daleko, ale dobrze byłoby wyłączyć za głośny telewizor, albo trzeszczące radio. Zamknij okno, jeśli mieszkasz blisko budowy lub ruchliwej ulicy. Pozostaw jedynie te dźwięki, które są dla Ciebie przyjemne.

Oderwij się od rzeczywistości

Masz teraz czas tylko dla siebie i niech tak pozostanie. Spróbuj nie myśleć o tym co musisz zrobić, projektach, zakupach i praniu. Jeśli przeszkadza Tobie otoczenie (bo np. właśnie masz w mieszkaniu remont i nie możesz oderwać od tego myśli siedząc pośród farb, pędzli i folii), to wyjdź na spacer do parku. Jeżeli masz więcej czasu wolnego możesz również pokusić się o wycieczkę za miasto, czy piknik nad jeziorem.

Wyłącz telefon i komputer

Dla niektórych to może być trudne, ale nawet pół godziny  „offline” może być bardzo relaksujące. Zamiast bezcelowego przeglądania Instagrama lub Facebooka pomyśl np. o przeczytaniu chociaż kilku stron ciekawej książki.

Zmęcz się

Wysiłek fizyczny niesie ze sobą „ukojenie nerwów”, spokój, energię i chęć do działania! To nie musi być godzinny bieg, ani wyjście na siłownie, czy basen. Możesz po prostu chwilę poskakać na skakance, zrobić serię brzuszków i przysiadów, albo trening z Ewą Chodakowską.

Zajmij się czymś, przy czym „nie musisz myśleć”

Nie tak dawno stanęłam przed wyzwaniem złożenia góry ubrań. Nie lubię tego robić, ale jak trzeba, to trzeba. Przed zabraniem się do składania przygotowałam sobie kawę latte, usiadłam na podłodze i puściłam audiobooka. Nawet nie wiem kiedy wszystko było już złożone! W dodatku świetnie się zrelaksowałam 🙂 Wystarczyło, że przestałam zastanawiać się nad wszystkimi moimi zadaniami.

Zrób coś przyjemnego i całkowicie innego

Najważniejsze jest oderwanie myśli od wszystkich Twoich obowiązków. Możesz zająć się  kolorowanką dla dorosłych, wziąć przyjemną kąpiel z dużą ilością piany, albo pojeździć na rowerze w pobliskim lesie. Zrób to, na co od dawna masz ochotę – upiecz ciasteczka, albo przygotuj DIY 😉

A jakie są Twoje sposoby na owocny relaks? Co robisz, kiedy chcesz chociaż na chwilę oderwać się od swojej codzienności i ukoić nerwy?

Pozdrawiam leniwie 😉

One thought on “O leniuchowaniu – jak skutecznie wypocząć?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *